Városlista

Hírek

2013. Július 20. 05:00, szombat | Életmód
Forrás: orientpress

Sokat utazik munka közben? Így étkezzen egészségesen!

Ha sokat utazunk a munkánk során, annak lehetnek pozitív hozadékai is, de a súlyfelesleg vesztése sajnos nem tartozik ezek közé. Legyen szó arról, amikor két meeting között rohanunk, hogy gyorsan együnk valamit, vagy arról, hogy egy hotel svédasztalos étkezőjében válogatunk, általában többet mint kellene. Az esetek többségében csak ritkán sikerül ügyelni arra, hogy amit eszünk az egészséges is legyen. A munka és utazás összehangolása egyébként is nehéz és fárasztó feladat, mindemellett nehéz még a kiegyensúlyozott étkezésre is ügyelni - írja a Fox News.

Vessünk egy gyors pillantást egy hagyományos hotel kínálatára, ahol számos édes gabonapelyhet, fehér kenyeret, rántottát, szalonnát, felvágottakat, fánkot, palacsintát és gofrit találhatunk. Valahol a zsíros és cukros ételek kínálata között találhatunk egy kevés gyümölcsöt és zöldséget, joghurtot és cukormentes gabonapelyhet is. Ha szeretnénk odafigyelni a megfelelő táplálkozásra, akkor érdemes ezeket választanunk. Fontos, hogy igyekezzünk elkerülni a túl sok zsír és cukros étel fogyasztását. Ahhoz, hogy elegendő energiánk legyen, bőségesen elég, ha proteinben, rostokban és vitaminokban gazdag reggelit állítunk össze magunk számára. Ha tojás is van a kínálatban, akkor érdemes azt választanunk, mert kellő mennyiségű proteint tartalmaz, ráadásul fogyasztásával a telítettségérzetünk is tovább megmarad. A legjobb a főtt tojás, esetleg az omlett, mindenképpen sajt és szalonna nélkül.

A munkahelyi étkezéshez hacsak lehet, ne egy gyorsétteremből válasszon menüt. A legtöbb gyorsétteremnek nincs olyan a kínálatában, amely a megfelelő táplálkozáshoz szükséges ételeket biztosítaná. Nem szükséges csak azért kényeztetni magunkat mert épp étteremben vagyunk.

Érdemes itt is az egyszerűbb dolgokat választani: saláta és grillezett csirkemell, vagy más fehérhúsok táplálóak és egészségesek, ráadásul nem terhelnek meg minket az emésztés fáradalmaival. Ha lehet ne válasszunk köretnek olyan nehéz ételeket, mint a sült krumpli vagy krumpli saláta, illetve óvakodjunk a kenyér fogyasztásától is. Ezek mindegyike kalóriabomba.

A magas szénhidráttartalmú ételek megvonása azonban nem mindig a legcélravezetőbb eljárás, ezért ha mást nem, legalább korlátozzuk magunkat az ilyen ételek fogyasztásában. Segíthet az emésztésben az is, ha ebéd utánra egy könnyed sétát időzítünk. Ez stressz-oldásra is kitűnő lehet.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 27. 06:00, szombat | Életmód

Erdősítés: Cél, hogy 2030-ra az ország területének 27 százaléka legyen erdős terület

A kormány célja, hogy 2030-ra az ország területének 27 százaléka erdővel, fával borított terület legyen - hangsúlyozta az Agrárminisztérium (AM) parlamenti államtitkára pénteken a Csongrád-Csanád vármegyei Dócon.

2024. Április 26. 13:53, péntek | Életmód

A munkabér az elsődleges munkahelyválasztási szempont Magyarországon

A munkahelyválasztásnál a magyar munkavállalók számára 2024-ben is a vonzó munkabér és juttatási csomag az elsődleges, ezt követi a munkahelyi légkör és a munkaadó pénzügyi stabilitása, ahol nem kell tartani a leépítéstől

2024. Április 26. 06:43, péntek | Életmód

Denevérvirológiai kutatás kezdődik a Pécsi Tudományegyetemen

Európai denevérekben előforduló vírusok kutatására indított nemzetközi programban vesznek részt a Pécsi Tudományegyetem (PTE) szakemberei - közölte a baranyai felsőoktatási intézmény az MTI-vel.

2024. Április 24. 06:46, szerda | Életmód

Különleges holdkelte figyelhető meg az égbolton pénteken

Április 26-án különlegesen szép együttállás figyelhető meg az éjszakai égbolton, amelynek során a kelő Hold szoros közelségbe kerül az Antares csillaggal - közölte kedden a Svábhegyi Csillagvizsgáló.